Zielu
Administrator
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 9:47, 28 Mar 2008 Temat postu: Przepisy |
|
|
1.OGÓLNE
1.1. Przystąpienie do KRG oznacza akceptacje i dobrowolne przestrzeganie zawartych w regulaminie przepisów. Kierowcy maja obowiązek znania regulaminu, jego nieznajomość nie zwalnia z konsekwencji w wyniku złamania zasad regulaminu.
1.2. Wszystkie wyścigi, treningi, itp. maja rozgrywać się na zasadach ducha FAIR PLAY.
1.3. Aby startować w sezonie należy zapisać się do KRG.
1.4. Każde problemy sporne nieujęte w regulaminie rozwiązuje Rada Adminów.
1.5. Rada Adminów ma prawo w razie błędów w regulaminie podejmować decyzje niezgodne z ówczesnym regulaminem.
2. ZASADY GRY
2.1. Mistrzem KRG zostaje kierowca, który uzyska największa ilość punktów w sezonie. W przypadku takiej samej liczby punktów u dwóch kierowców decyduje liczba zwycięstw.
2.2. Mistrzem konstruktorów zostaje zespół?, którego kierowcy uzyskali największą ilość punktów w sezonie. W przypadku takiej samej liczby punktów decyduje liczba zwycięstw.
2.3. Zabronione jest ścinanie zakrętów. Dozwolone jedynie w awaryjnych sytuacjach lub w celu uniknięcia kolizji.
2.4. Przestrzegamy zasad flag, typu żółta flaga -uwaga w danym sektorze kierowca zaliczy? spina lub niebieska flaga gdy należy przepuścić kierowcę wyjeżdżającego z boksu.
2.5. Wszystkie poważniejsze wypadki (uniemożliwiające dalsza jazdę) będą rozpatrywane przez Rade Adminów, która może nałożyć na zawodnika karę.
3. Cykl Grand Prix
3.1 Sesje treningowe
3.1.1 Treningi rozgrywane będą kilka razy w tygodniu, ustalane będą na forum lub przez GG przez członków KRG. Treningi mają być rozgrywane na takich zasadach jak w wyścigach.
3.1.2 Treningi oficjalne będą rozgrywane:
-sesja 90minutowa 2 dni przed wyścigiem
-sesja 60minutowa na dzień przed wyścigiem
3.2 Sesja kwalifikacyjna
3.2.1 Kwalifikacje są rozgrywane na dzień przed wyścigiem.
3.2.2 Sesja kwalifikacyjna trwa 60min.
3.2.3 Sesja kwalifikacyjna jest obowiązkowa.
3.3 Sesja Warm up
3.3.1 Sesja Warm up jest rozgrywana na 45minut przed wyścigiem.
3.3.2 Sesja Warm up trwa 15min
3.4 WYŚCIG
3.4.1 Jedziemy 40% wyścigu czyli 20-27 okrążeń w zależności od długości okrążenia. Zużycie paliwa x3. Każdy musi zatankować przynajmniej raz bo pełen bak starcza na 12-16 okrążeń. Niedozwolona jest niezniszczalność ale ograniczenie uszkodzeń to 70% więc nie rozwali się nikt od razu.
3.5 PUNKTACJA
3.5.1 Punktacja
1. miejsce:10 pkt
2. miejsce:8 pkt
3. miejsce:6 pkt
4. miejsce:5 pkt
5. miejsce:4 pkt
6. miejsce:3 pkt
7. miejsce:2 pkt
8. miejsce:1 pkt
3.5.2 W przypadku równej liczby punktów dwóch lub więcej kierowców (lub ekip) na koniec sezonu, o kolejności decyduje większa liczba zwycięstw. W przypadku remisu pod uwagę bierze się kolejno miejsca drugie, trzecie i dalsze.
3.5.3 W klasyfikacji konstruktorów obowiązuje taka sama punktacja. Liczą się wszystkie punkty zdobywane przez kierowców danego zespołu.
3.5.4 Jeśli wyścig został przerwany przed dojechaniem przez lidera do mety pkt nie są przyznawane.
3.5.5 W przypadku wypadku pkt nie są przyznawane chyba że kierowca przejechał 90% dystansu wyścigu.
4.KARY
4.1. Karze podlega kierowca, który nie zastosował się do przepisów panujących na torze. Każde zdarzenie zostanie przeanalizowane przez Administratorów, która uzgodni czy zdarzenie na torze było w 100% do uniknięcia. Jeżeli wynik będzie pozytywny kierowca zostanie poddany jednej z kar, o których mowa w punktach poniżej.
4.2. Wymiar kar.
4.2.1. Kolizja, w wyniku, której bolid poszkodowanego zostaje uszkodzony co eliminuje go z dalszej jazdy: DQ
4.2.2. Ścięcie toru kara przesunięcia o 1 miejsce w dół lub jeśli
gra nałoży karę Stop/Go
4.2.3. Niestosowanie się do niebieskich flag uniemożliwiając dublowanie: +25s. Jeśli gra sama nada karę "Stop & Go" kierowca zostaje zwolniony z kary czasowej.
4.2.4. Stłuczki wynikające z brawury i nie sportowego zachowania lub wynikające z problemów z własnym łączem tzw. znikanie własnego bolidu : DQ.
4.2.5. Zawodnik może przepuścić kierowcę jeśli wcześniej wypchnął go za tor nie przepisowo wyprzedził bądz ma niebieską flagę
4.2.6. Kara może przybrać inna postać adekwatną do popełnionego przewinienia.
4.2.7. Jakiekolwiek sprzeciwianie się lub podważanie decyzji Rady wiąże się z karą dla kierowcy.
5. PODCZAS GRY
5.1 Obowiązuje bezwzględny zakaz rozmów na czacie, można kontaktować się tylko z adminami. Inne rozmowy będą karane.
5.2 Na każdą sesje treningową i testową można się spóźnić maksymalnie
15minut jeśli czas sesji to 90minut oraz 10min gdy czas sesji to 60minut.
5.3 Obowiązuje zakaz wychodzenia z serwera bez zgody któregoś z adminów. Ma to na celu zapisanie wszystkich czasów.
5.4 Obowiązuje zakaz używania 'esc' w celu udania się do boksów o ile bolid jest na chodzie, tzn. na 4 kolach z działającym silnikiem.
Przepisy mogą ulec zmianie do rozpoczęcia sezonu.
Ostatnio zmieniony przez Zielu dnia Czw 15:24, 10 Kwi 2008, w całości zmieniany 13 razy
|
|