Forum F1 KRG Strona Główna

Setupy bolidu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum F1 KRG Strona Główna -> Poradniki
Autor Wiadomość
Zielu
Administrator



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 8:33, 28 Mar 2008    Temat postu: Setupy bolidu

gearing - przełożenie
----------------------------------------
dłuższe przełożenie zwiększa potencjalną maksymalną prędkość, zmniejsza przyspieszenie
krótsze przełożenie zmniejsza potencjalną maksymalną prędkość, zwiększa przyspieszenie

brake duct size - wielkość chłodzenia kanału hamulca
---------------------------------------------------------------------------------------
zwiększanie zwiększa chłodzenie układu hamulcowego, zmniejsza maksymalną prędkość
zmniejszanie zmniejsza chłodzenie układu hamulcowego, zwiększa maksymalną prędkość

engine rev limit - limit obrotów silnika
--------------------------------------------------------------
zwiększanie zwiększa moc, zwiększa temperaturę silnika, zmniejsza żywotność silnika
zmniejszanie zmniejsza moc, zmniejsza temperaturę silnika, zwiększa żywotność silnika

radiator size - wielkość chłodnicy
---------------------------------------------------------
zwiększanie zwiększa chłodzenie silnika, zmniejsza maksymalną prędkość
zmniejszanie zmniejsza chłodzenie silnika, zwiększa maksymalną prędkość

steering lock - blokada skrętu kierownicy
--------------------------------------------------------------------
zwiększanie zmniejsza promień skrętu
zmniejszanie zwiększa promień skrętu

differential lock - blokada dyferencjału
---------------------------------------------------------------
zwiększanie zwiększa podsterowność na zakrętach brak
zmniejszanie zwiększa nadsterowność na zakrętach brak

wings - spojlery
---------------------------------
zwiększanie z przodu zwiększa nadsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność przednich opon na zakrętach, zwiększa zużycie przednich opon, zmniejsza maksymalną prędkość
zwiększanie z tyłu zwiększa podsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność tylnych opon na zakrętach, zwiększa zużycie tylnych opon, zmniejsza maksymalną prędkość
zwiększanie z przodu i z tyłu zwiększa przyczepność na zakrętach, zmniejsza maksymalną prędkość
zmniejszanie z przodu zwiększa podsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność przednich opon na zakrętach, zmniejsza zużycie przednich opon, zwiększa maksymalną prędkość
zmniejszanie z tyłu zwiększa nadsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność tylnych opon na zakrętach, zmniejsza zużycie tylnych opon, zwiększa maksymalną prędkość

anti-roll bars - stabilizator poprzeczny
-----------------------------------------------------------
zwiększanie z przodu (sztywniejsza) zwiększa podsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie przednich opon, zwiększa czułość prowadzenia
zwiększanie z tyłu (sztywniejsza) zwiększa nadsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność podczas wychodzenia z zakrętów, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie tylnych opon, zwiększa czułość prowadzenia
zwiększanie z przodu i z tyłu (sztywniejsza) zmniejsza przyczepność podczas wychodzenia z zakrętów, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie opon, zwiększa czułość prowadzenia
zmniejszanie z przodu (bardziej miękka) zwiększa nadsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie przednich opon, zmniejsza czułość prowadzenia
zmniejszanie z tyłu (bardziej miękka) zwiększa podsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność podczas wychodzenia z zakrętów, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie tylnych opon, zmniejsza czułość prowadzenia
zmniejszanie z przodu i z tyłu (bardziej miękka) samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie, zwiększa przyczepność podczas wychodzenia z zakrętów, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie opon, zmniejsza czułość prowadzenia

weight distribution - rozkład wagi
---------------------------------------------------------
nastawienie na przód zwiększa nadsterowność
nastawienie na tył zwiększa podsterowność

brake pressure - ciśnienie w układzie hamulcowym
------------------------------------------------------------------------------------
zwiększanie zwiększa czułość pedału hamulca, zwiększa zdolność hamowania i zużycie hamulca,
zmniejszanie zmniejsza czułość pedału hamulca, zmniejsza zdolność hamowania i zużycie hamulca,

brake bias - podział siły hamowania
--------------------------------------------------------------
nastawienie na przód zwiększa podsterowność podczas hamowania przednie koła mogą się blokować, zmniejsza dystans hamowania
nastawienie na tył zwiększa nadsterowność podczas hamowania tylne koła mogą się blokować, zwiększa dystans hamowania

camber - pochylenie
---------------------------------------
zwiększenie z przodu zwiększa przyczepność na zakrętach
zwiększanie z tyłu zmniejsza przyczepność na zakrętach
zmniejszenie z przodu zmniejsza przyczepność na zakrętach
zmniejszenie z tyłu zwiększa przyczepność na zakrętach

tire pressure - ciśnienie opon
---------------------------------------------------
zwiększenie z przodu zwiększa podsterowność zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza zużycie przedniej opony
zwiększanie z tyłu zwiększa nadsterowność zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza zużycie tylnej opony
zwiększenie z przodu i z tyłu zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza zużycie przedniej i tylniej opony
zmniejszenie z przodu zwiększa nadsterowność zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa zużycie przedniej opony
zmniejszenie z tyłu zwiększa podsterowność zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa zużycie tylniej opony
zmniejszenie z przodu i z tyłu zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa zużycie przedniej i tylniej opony

toe in - zbieżność kół
-----------------------------------------
zwiększenie z przodu poprawia skręcanie, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość
zwiększanie z tyłu poprawia stabilność, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość
zmniejszenie z przodu pogarsza skręcanie, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość
zmniejszenie z tyłu pogarsza stabilność, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość

ride height - wysokość zawieszenia
------------------------------------------------------------
zwiększenie z przodu zwiększa podsterowność na szybkich zakrętach samochód może rzadziej ocierać się o nawierzchnie
zwiększanie z tyłu zwiększa nadsterowność na szybkich zakrętach samochód może rzadziej ocierać się o nawierzchnie
zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu samochód może rzadziej ocierać się o nawierzchnie
zmniejszenie z przodu zwiększa nadsterowność na szybkich zakrętach samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie
zmniejszenie z tyłu zwiększa podsterowność na szybkich zakrętach samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie
zmniejszenie z przodu i z tyłu samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie

packers - podkładki (ograniczniki skoku amortyzatora)
---------------------------------------------------------------------------------------
zwiększenie z przodu zwiększa podsterowność pozwala na to, aby przednia wysokość jazdy, została zmniejszona bez ocierania się o nawierzchnie
zwiększanie z tyłu zwiększa nadsterowność pozwala na to, aby tylna wysokość jazdy, została zmniejszona bez ocierania się o nawierzchnie
zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu brak pozwala na to, aby wysokość jazdy, została zmniejszona bez ocierania się o nawierzchnie
zmniejszenie z przodu zwiększa nadsterowność samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie
zmniejszenie z tyłu zwiększa podsterowność samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie
zmniejszenie z przodu i z tyłu samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie

spring rate - sztywność sprężyny
---------------------------------------------------------
zwiększenie z przodu zwiększa podsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie przedniej opony, zwiększa czułość prowadzenia
zwiększanie z tyłu zwiększa nadsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie tylnej opony, zwiększa czułość prowadzenia
zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie opon, zwiększa czułość prowadzenia
zmniejszenie z przodu zwiększa nadsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie przedniej opony, zmniejsza czułość prowadzenia
zmniejszenie z tyłu zwiększa podsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie tylnej opony, zmniejsza czułość prowadzenia
zmniejszenie z przodu i z tyłu zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie opon, zmniejsza czułość prowadzenia

fast & slow bump - szybkie i wolne dobicia
-----------------------------------------------------------------------

zwiększenie z przodu zwiększa podsterowność na wyboistych zakrętach zwiększa zużycie przedniej opony
zwiększanie z tyłu zwiększa nadsterowność na wyboistych zakrętach zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie tylnej opony
zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie przednich i tylnych opon, nie do przewidzenia i nerwowe prowadzenie
zmniejszenie z przodu zwiększa nadsterowność na wyboistych zakrętach zmniejsza zużycie przedniej opony
zmniejszenie z tyłu zwiększa podsterowność na wyboistych zakrętach zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie tylnej opony
zmniejszenie z przodu i z tyłu brak zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie przednich i tylnych opon

fast & slow rebound - szybkie i wolne odbicia
---------------------------------------------------------------------------

zwiększenie z przodu zwiększa podsterowność podczas wchodzenia/wychodzenia z zakrętów zwiększa zużycie przedniej opony
zwiększanie z tyłu zwiększa nadsterowność podczas wchodzenia/wychodzenia z zakrętów zwiększa zużycie tylnej opony
zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu brak zwiększa czułość prowadzenia
zmniejszenie z przodu zwiększa nadsterowność podczas wchodzenia/wychodzenia z zakrętów zmniejsza zużycie przedniej opony
zmniejszenie z tyłu zwiększa podsterowność podczas wchodzenia/wychodzenia z zakrętów zmniejsza zużycie tylnej opony
zmniejszenie z przodu i z tyłu zmniejsza czułość prowadzenia


Ostatnio zmieniony przez Zielu dnia Pią 18:30, 28 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum F1 KRG Strona Główna -> Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin